Daisypath Anniversary tickers

your ass

Saturday 5 November 2011

Fuyooo lasak gila 2 minah niwww

Nak tahu kenapa aku kata 'Fuyooo lasak gila 2 minah niwwwww'? sebabnye, kitorg akhirnya berjaya bawak moto 125ZR. Ko ingat senang nak bawak moto ada clutch then gear kena tekan dan songket? susah do. Aku belajar pun sampai kaki aku bengkak kena starter. Sedih tau :( haha. Kalau moto gear biasa dan scooter tu retilah aku bawak. Tp ni moto ada clutch weyy! memang payah dan jerit-jerit lah aku time blaja tuh. Mana taknye, baru perah minyak sikit dah laju kedepan. Lagi2 125 ni memang kena guna gear 1 dulu, aduhhh payah betul gear 1 ni hah -.- gear 2 3 4 5 6 biasa je. Gear 1 ni hah paling susah-susah gila nak mampos!

Emir kata kat aku 'ko start enjin, tekan clutch masuk gear 1. Pastu nak jalan tu ko lepaskan clutch pelan2 sampai setengah. Perah minyak pun pelan2. Serentak. Jgn lepaskan clutch laju2' aku pun angguk jelah. Aku try lah buat mcm apa yg Emir kata tu, tp nak tahu apa jadi? aku lepaskan clutch pelan2, perah minyak pelan2 tp tak jalan. Moto mengaumm. Apa lancau ni woiii tak jalan! HAHAHA. Aku tak puas hati, aku try lagi skali. Kali ni pulak moto melompat kedepan then enjin mati. Apa ni woii! failed betul aku bawak 125 ni -,- aku nak try lagi. Tak puas hati ni. Kali ke-3 baru aku lega. Aku berjaya jugak gear 1 tuh, Yahooo! 

Gear 1 dah lepas, Emir suro guna gear 2 pulak. Aku dah menggagau cmne nak tukar gear 2 ni. Tolong! tolong! haha. Baru aku tahu rupanya 125 ni dia takde tukar gear kedepan, kebelakang. Gear dia just tekan dan songket. Lagi payah dhoee sbb kena songket. Manalah aku biasa. Dengan clutch tu aku selalu confused tu brek. Bahaya ko tahu tak =;= Takpe, nnt aku belajar lagi bawak moto clutch sampai lulus mwehehehe.

Sanggup kitorg lepak sampai 3am nak belajar bawak moto clutch punya pasal. Yg penting, Aidid(my fiancee) kata kat aku 'dah2, nnt aby tukar 125, hny main puas2 k' yeayyyy! bestnye bila Aidid kata cmtu :D hehehe. Tu jeh, Kbyeeeee.

No comments:

Post a Comment